onsdag 16 september 2015

Wonder Pearls

Jag älskar att prova nya foundations, det är nog ingen nyhet för någon. Länge länge, under kanske 5-6 år använde jag bara Bare Minerals mineralpuder och jag älskade det då det blev ett naturligt resultat, men det täckte ändå det som behövdes täckas. Sedan blev det för torrt för min hud, det började att klia (det innehåller bismuth som kan klia) och huden kändes både torr och stram. Därför började jag att använda flytande foundations istället.

Blev tipsad utav Lotta om detta mineralpuder från Wonder Pearls, då även hon upplevde att Bare Minerals puder gav liknade reaktion på henne. Och jag är så glad att ja provade det! För sedan jag fickhem det så har jag sträckt mig efter det i princip varje gång och jag blir lika nöjd med slutresultatet varje gång. Huden blir inte torr, den stramar inte och den kliar absolut inte. Dessutom blir det lystrigt utan att för den delen bli glittrigt. Det sitter bra hela dagen och det går att "bättra på" och ta lite extra på tex blemmor och annat som man inte vill ska synas, dvs det behövs ingen concealer. Under ögonen, på mina mörka ringar, där tar jag däremot concealer och sedan lite lite Wonder Perls ovanpå.

Wonder Pearls innehåller naturliga mineraler och krossade pärlor som stimulerar cellförnyelsen, det förminskar porer och skyddar huden mot yttre påfrestningar och tillåter även huden att andas.Pudret finns att köpa hos Acasia.



Min bas just nu är Wonder Pearls mineralpuder, Iduns duoconcealer Strandgyllen, Iduns rouge i färgen Havtorn och The Balms highlighter Mary Lou Minizer. De senaste dagarna har jag även pudrat på lite rouge från The Balm i färgen Hot Mama, precis på "kindäpplet", dvs ovanpå Iduns rouge. Iduns rouge har jag från "kindäpplet" och bak mot hårfästet (inte ändå till hårfästet, men på väg mot hårfästet, svårt att förklara) och så The Balms uppepå, som då ger lite mer glow och lite mer färg.

Bas med Wonder Pearls som sagt ger fantastisk lyster.

3 kommentarer:

  1. Har också hört att man kan få sådana reaktioner av BM original framförallt när man blir varm och svettas. Vismut är det som gör att originalen ger mer lyster än BM matte som om jag inte missminner mig från vår genomgång. BM matte innehåller alltså inte det och därför kan de uppfattas som mörkare då det inte finns något i som reflekterar ljuset.
    Jag träffade en tjej som haft klåda av original men då hon bytte från borstar med äkta hår (som är hårdare och kan rispa huden) till syntet försvann detta.
    Då vi hade genomgång av BM i butiken kommer jag ihåg att det bara var fördelar med matte och tänkte jag ska aldrig ha original mer. Original innehåller 5 krossade bergskristaller medans matte innehåller så mkt mer "bra" saker. Den jobbar likt den nu har nu med cellförnyelsen och minskar porerna.
    Så trots att man tror att den bara är för fet hy kan alla ha den 👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att läsa vad du fått lära dig om BM, då förstår man det på ett annat sätt. Du måste verkligen ha bästa jobbet någonsin :)

      BM:s borstar med äkta hår klarar jag inte alls av, de är såå riviga och hårda. Däremot gillar jag BM:s liquid foundation och även den borsten som är till den foundationen.

      Radera
  2. Bergsmineraler såklart mena jag och inte kristaller 🙈

    SvaraRadera