torsdag 8 maj 2014

Idun duo-concealer

I takt med att jag får allt mindre sömn sedan jag fick barn har mina mörka ringar under ögonen blivit allt synligare. Att få barn är ju ett delikat problem, men de mörka ringarna hade jag gärna sluppit! Jag tycker att jag ser flera år äldre ut de dagarna de är riktigt illa. Därför har jag provat en himla massa concealer de senaste månaderna. Ingen av dem har riktigt levt upp till mina krav. Bland annat har jag testat Sensais borstconcealer, Helena Rubensteins magic concealer, GloMinerals under eye concealer och Clarins instant concealer. Tyvärr är de alla lite för torra för mig och gör att små linjer framträder som stora rynkor istället. Sen täcker de inte inte heller de mörka ringarna särskilt bra, och det är ju det som är själva problemet. Av de ovannämnda tycker jag ändå att Clarins Instant concelaer är bäst, den täcker ändå hyfsat och torkar inte in lika farligt som de andra. Men som sagt, den är ändå inte helt perfekt.

För ett tag sedan läste jag på Hildes blogg att hon köpt en concealer som faktiskt täckte mörka ringar och som inte la sig i fina linjer. Det lät ju nästan för bra för att vara sant. När mamma och pappa var här förra veckan och vi var på apoteket passade jag därför på att införskaffa Idun duo-concealer som denna fantastiska concealer heter. Jag säger bara, oh my god vad bra den ÄR! Den täcker verkligen jättebra och lägger sig inte fina linjer! Lite realistiskt får man ju vara, de mörka ringarna täcks inte helt, men nästan, och jag ser faktiskt flera år yngre ut. Jag kommer aldrig byta concealer igen!!!

Idun duo-concealer i färgen Strandgyllen. 

Har det varit en riktigt dålig natt och jag fått extra lite sömn och dessutom vaknar svullen och puffig under ögonen har jag nu lärt mig hur man kan förvilla även puffigheten. Tricket är att bara ta concealer på det mörka, i gropen, alltså under puffigheten/påsen och inte tunna ut concealern upp över det svullna puffiga. Har ni samma problem, ta en titt på denna video där man ser precis hur man ska lägga sin concealer om man har mörka ringar och dessutom är puffig under ögonen.

5 kommentarer:

  1. Har inte Idun en mer flytande concealer också som är för just mörka ringar under ögonen? Är inte den lika bra? Har nämligen funderat på att köpa någon av dom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det kan de nog ha.Jag har dock ingen koll på deras övriga sortiment förutom denna duo-concelaer :) Sedan har de grymt fina ögonskuggor :)
      Jag kan verkligen rekommendera denna concealern!

      Radera
  2. Fniss, förstår inte alls vad du menar ;-)

    Nä, dessa mörka ringar under ögonen alltså! överlever inte utan concelaer, jag är dock väldigt nöjd med min från id minerals :-)

    KRAM

    SvaraRadera