lördag 5 april 2014

Peter Thomas Rroth CC cream

Jag trodde aldrig att jag skulle köpa mig en CC cream då jag gärna vill att min foundation ska vara hyfsat täckande. Jag letade varken efter ny foundation eller CC cream, men så dök Peter Thomas Rroths CC cream upp lite varstans, och alla lovordade den. Just då var jag inte så nöjd med min Luxe foundation då min yttorra hy "åt upp den" så jag tänkte att det inte skulle skada att prova den. Tur var väl det för den är mycket bättre än Luxen på flera punkter. Den sitter bra hela dagen och funkar till min yttorra hy, den är lätt applicerad med eller utan borste, färgen är snyggare jämfört med Luxen, den känns inte att man har på sig och framförallt den förbättrar utseendet på min hy. Trots att det är en CC cream och inte en foundation täcker den ändå ungefär som en lätt foundation vilket passar mig perfekt just nu. Sedan blir det ju inte sämre av att den har SPF 30, särskilt nu till vår och sommaren.



Jag använder Clarins Instant Light Radiance Boosting Complexion Base i färgen rose som highlighter ovanpå PTR:s CC creamen, tex på kindbenen, näsryggen och nedanför ögonbrynen. Egentligen är det en primer som gör huden lystrig men jag tycker inte den kommer till sin fulla rätt under CC creamen och har den därför ovanpå, och till det är den perfekt. Istället för att använda den förstnämnda som primer använder jag Clarins Instant Smooth Perfecting Touch, som också den är en primer. Den lägger jag efter min dagcremen och innan CC creamen. Eller ja, till vardags när jag bara ska till jobbet hinner jag inte med det, men om jag vill vara lite extra fin då använder jag den. Den gör att makeupen sitter bättre och längre plus att den korrigerar fina linjer och förstorade porer - som magi. Slutligen använder jag Sensai By Kanebos Loose powder. Det är ett transparent puder som är alldeles silkeslent och mattar ner utan att torka ut och får min makeup att sitta hela dagen.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag funderade på att köpa cc krämen till sommaren eftersom den är lite lättare. Jag ska åka utomlands två veckor och har ganska lätt för att få färg åt det gulbruna hållet, även om jag upplever att jag blir lite röd i början. Vågar jag testa färgen deep? Hur mycket färg ger krämerna och vad händer om jag köper en för mörk eller för ljus?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tyvärr bara sett Light/Medium så jag vet inte hur de andra färgerna ser ut. Du kan ju ta Medium/Tan och använda solpuder ifall det trots allt skulle bli för ljust. Men generellt tycker jag hellre för ljust än för mörkt :)

      Lycka till :)

      Radera