onsdag 26 september 2012

Vecka 28

Känns äntligen som att tiden börjat gå igen, idag går jag in i vecka 28  vilket betyder att det är två veckor kvar till vecka 30 (vilket känns lite som en milstople), och sedan 10 veckor kvar till vecka 40, kul!
 
Kroppen: Det syns kanske inte så mycket på bilderna - men jag har verkligen blivit större den senaste tiden, vilket jag ständigt får höra (på gott och ont).
Vikt: +3,5 kg.
 
Motion: Jag promenerar minst tre dagar i veckan, och jag tycker verkligen om det! Vissa dagar går det fortare att gå, andra långsamare, men det gör inget, jag njuter lika mycket för det.
 
Bebis: Dansar runt i magen, och varje gång jag ska visa Micke slutar bebis kvickt att röra sig. Haha, Micke tror nog jag är lite knäpp eller nåt ;)
 


 
Vecka 28
Livmodern är nu så stor att den påverkar hur man kan röra sig. Man kan fortfarande vara aktiv, men kroppen säger ifrån om man tar i för mycket. Då kan man få sammandragningar vilket innebär att livmodern drar sig samman och blir hård.
 
Fostret väger omkring 1200 gram, och är cirka 39 centimeter långt. Hos pojkar har testiklarna börjat vandra ner genom ljumskkanalen från buken mot pungen.
 
 
Text och bild lånad från 1177.

6 kommentarer:

  1. Så fin du är!!!
    Störande.. kan inte kommentera från mobilen =( Vet inte varför men det hänger sig varje gång och är ju aldrig inne på datan nästan....

    SvaraRadera
  2. Ja nu hoppas jag på att magen börjar visa sig lite mer, känns som man har väntat på det sedan dag 1. ;) Du har ju superfin mage! Grattis till kommande bebisen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommer, och det är såå mysigt :)
      Tack vad snäll du är!

      Radera
  3. Sv: Jo det var som lämpligt pris på den, endel skötväskor kostar ju över tusenlappen, vilket jag tycker är alldeles för mycket för en väska..

    SvaraRadera