onsdag 5 september 2012

Vecka 25

Jag längtar efter vår bebis, och tycker tiden går såå långsamt - kan det inte bara bli 25 december nu? I veckan har jag gått i butiker med bebisgrejer och drömt mig bort. Finns sååå mycket fina grejer, allt från små kläder till söta sängmobiler. Tror bestämt att jag skulle behöva köpa mig ett gäng Trisslotter (och förhoppningsvis vinna en massa pengar såklart) för att finanisera detta nya roliga begär - det är dyrt att skaffa bebis.

Kroppen: Jag känner mig fin med magen, den är sådär lagom stor nu.
Vikt: +2,5 kg

Trötthet: Har varit sååå trött senaste veckan. Börjar ju jobba natt nu i veckan och det har nästan känts som att jag redan jobbat natt hela veckan då jag varit så trött. Funderade på ifall jag hade lågt Hb och att det isåfall var det som gjorde att jag var trött, men jag hade typ 120 när jag kollade på jobbet häromdagen.

Motion: Promenerar varannan dag och jag njuter verkligen av att få röra på mig.

Bebis: Jag har Studio 54 i magen, bebis dansar disco varje dag, haha! Bebis fick in en rejäl spark på min urinblåsa häromdagen när jag var riktigt kissnödig – det gjorde ont!
 


Vecka 25
Fostret är ungefär 33 centimeter och väger runt 700 gram. Det kan knyta sina händer och även få tag på sina fötter. Näsborrarna börjar öppna sig.
Fostret kan nu känna smärta och reagerar på beröring, till exempel från en tvilling. Det har en egen rytm i magen då det sover eller är vaket. Fostret liknar alltmer ett nyfött barn i kroppens proportioner, och har samlat på sig mer fett


Text och bild lånad på 1177.

4 kommentarer:

  1. Orkar du verkligen jobba natt? Jag jobbade natt ett par veckor i somras men blev helt förstörd! Sov dygnet runt de dagar jag var ledig och var en zombie när jag var vaken. Så jag fick byta bort de nattpass jag hade inplanterade framöver. :(

    SvaraRadera
  2. Jag har precis börjar jobba natt, i tisdags, så jag vet inte ännu. Ska bara jobba natt fram till mammaledigheten nu så jag hoppas verkligen att det kommer gå bra. Mitt problem är snarare tvärtom - att jag inte kan sova överhuvudtaget :(
    Vad skönt att du kunde byta bort dina nattpass :)

    SvaraRadera