onsdag 22 augusti 2012

Vecka 23

Jag mår fortsatt mycket bra! Den här lediga veckan har gjort gott, känner mig mer pigg än jag gjort den sista tiden. Ibland glömmer jag bort att jag har ett litet mirakel i magen, när jag kommer på det blir jag själaglad och innerligt lycklig.



Vecka 23
Livmodern når nu strax över naveln. Fostret väger runt 550 gram och är 28 centimeter långt.

Sedan någon tid finns det mekonium, den första grönsvarta avföringen, i tarmen. Det händer att fostret bajsar redan innan det föds, då färgas fostervattnet grönt av avföringen.

Fostret rör sig mycket, speciellt på kvällarna kan det vara mycket gymnastik i magen. Många kvinnor tycker det känns bra, men några upplever det som obehagligt.

Text och bild lånad på 1177.



6 kommentarer:

  1. Tack för infon! :) Vilken superfin mage du har! Ser fram emot när man tittar fram.

    SvaraRadera
  2. Du strålar så fin är du!!! =))

    SvaraRadera
  3. vilken söt mage :) Ser att vi är beräknad ganska exakt samtidigt :)

    SvaraRadera
  4. Tack Johanna!
    Jaa, såg också det, vad roligt :)

    SvaraRadera